Kino Ignacy
Dom Gucci

Dom Gucci

Inspirowany jest szokującą, prawdziwą historią rodzinnego imperium stojącego za włoskim domem mody Gucci.

od 10 grudnia

kup/rezerwuj bilet więcej

„Dom Gucci” inspirowany jest szokującą, prawdziwą historią rodzinnego imperium stojącego za włoskim domem mody Gucci. Trzy dekady miłości, zdrady, dekadencji, zemsty, zwieńczone morderstwem, pokazują, co znaczy nazwisko Gucci, ile jest warte i jak daleko posunie się rodzina, by nie wypuścić z rąk kontroli nad fortuną.

 

  Gucci: nieprzyzwoicie bogaci, czasem niebezpieczni

 W tym roku mija sto lat od założenia jednego z najsłynniejszych domów mody, który przetrwał wiele historycznych burz i pozostał rozpoznawalną na całym świecie marką, znaną nie tylko ze swych częstokroć astronomicznych cen, ale również z inwencji i zdolności dyktowania modowych trendów. Firmę założył ambitny Guccio Gucci z Florencji. W 1921 roku został właścicielem swego pierwszego butiku z wyrobami skórzanymi, wśród których wyróżniały się torby. On też wymyślił słynny logotyp „G”, który jest prawdopodobnie najczęściej podrabianym znakiem towarowym na świecie. Pod koniec lat 30. udało mu się spełnić marzenie – otworzył flagowy sklep w Rzymie. Już wtedy Guccio Gucci zdawał sobie sprawę, że jego firma ma szansę na światową ekspansję. W roku 1947 zaprojektował torbę bamboo, która do dziś jest jednym z najbardziej charakterystycznych produktów firmy. 

 

Guccio Gucci zmarł w 1953 roku. W tym samym czasie firma uruchomiła swój sklep na Manhattanie, co miało przypieczętować globalną pozycję marki. Jednak następcy Gucciego seniora przez długie dekady nie mogli dojść do porozumienia i, wskutek walk oraz sporów, znacznie osłabili potencjał firmy. „Wielka wojna zaczęła się pod koniec lat siedemdziesiątych od pewnego drobnego epizodu, który w opinii pracowników Gucciego nie był niczym niezwykłym” pisała Sara Gay Forden w książce z 2001 roku „Dom Gucci. Potęga mody, szaleństwo pieniędzy, gorycz upadku” (wznowionej w Polsce w 2021 przez Marginesy w tłumaczeniu Anny Błasiak), która posłużyła jako podstawa scenariusza. Chodziło o sprzeczkę między Paolem i Rodolfem o jedną z torebek z wystawy. Scysja przerodziła się w długotrwały, niszczący konflikt. W latach 90. firmę wykupił François Pinault, poszerzając tym sposobem portfolio swojego koncernu PPR (który od 2013 roku nosi nazwę Kering i którego stery przejął w 2005 François-Henri Pinault, syn założyciela). Obecny dyrektor kreatywny marki, Alessandro Michele, uczynił z niej jedną z najważniejszych modowych marek na świecie. Oprócz torebek i ubrań, Gucci oferuje własne kosmetyki, luksusowe zegarki i cieszące się od lat popularnością, m.in. wśród gwiazd show biznesu, buty. Autorka książki przytacza następującą anegdotę, ilustrującą zamiłowanie aktorskiego firmamentu do produktów z logotypem z literą „G”: „Cały świat okrążył dowcip Sidneya Poitiera (Oscar dla najlepszego aktora pierwszoplanowego w filmie „Polne lilie”): podczas podróży do Afryki pewien dziennikarz zapytał aktora, jakie to uczucie postawić stopę na ziemi przodków. Poitier spojrzał w dół i odparł: «Doskonałe, zwłaszcza w butach od Gucciego»”.

LISTA SEANSÓW

Aktualnie brak seansów dla tego tytułu.